:: کمیته علمی توسعه اقتصاد دیجیتال


جناب آقای دکتر یاسر باقری
دبیر کمیته علمی
شرکت مخابرات ایران

جناب آقای دکتر حامد قادرزاده 
رئیس دانشگاه کردستان

جناب آقای دکتر آزاد حکمت
شرکت مخابرات  ایران

جناب آقای مهندس محمدحسن بیگدلو
شرکت مخابرات ایران

جناب آقای دکتر جواد حسین پور
شرکت مخابرات ایران

جناب آقای دکتر حمید قنبریان علویجه 
شرکت مخابرات ایران

جناب آقای دکتر وحید احمدزاده
شرکت مخابرات ایران

جناب آقای دکتر مجتبی عابدیان خراسانی
شرکت مخابرات ایران

جناب آقای مهندس سیدحسن جامعی
شرکت مخابرات ایران

جناب آقای مهندس وحید صداقت
شرکت مخابرات ایران

سرکار خانم دکتر فاطمه پیرمرادیان
شرکت مخابرات ایران



 

اقتصاد دیجیتال ( Digital economy)  اقتصادی است که پایه‌ی آن بر تراکنش‌ها / تعامل‌های اینترنتی گذاشته شده است. بخش عمده‌ای از این تعامل‌های اینترنتی، از جنس تجارت الکترونیکی هستند. عملاً اقتصاد دیجیتال، یک اتفاق کلان در عرصه‌ی اقتصاد ملی و جهانی است. اما تحول دیجیتالی، یک برنامه‌ی تغییر سازمانی است. کلاوس شواب اقتصاد دیجیتال را چهارمین موج بزرگ صنعتی شدن جهان می‌داند.

اقتصاد دیجیتال شامل سه لایه می باشد:
1-  هسته: این لایه، لایه‌ی مرکزی نیز نامیده می‎شود؛ چون، زیرساخت لازم برای سایر لایه‌های اقتصاد دیجیتال را فراهم می‌کند. 
2- دیجیتال زادها: آن‌ها شرکت‌هایی هستند که از ابتدا دیجیتالی متولد شده‌اند. در این لایه از آنجا که پلتفرم‌ها اهمیت زیادی دارند، برخی نام این لایه را اقتصاد پلتفرمی‌ گذاشته‌اند که بیشتر این شرکت‌ها ذیل مدل‌های اقتصاد اشتراکی کار می‌کنند.
3- دیجیتالی شده ها :این‌ها قدیمی‌های اقتصاد هستند که می‌خواهند بر موج دیجیتال سوار شوند و برای خود خلق منفعت کنند.

سامانه ثبت مقاله و پیگیری روند داوری مقاله

سامانه ثبت نام داوران و داوری مقاله ها





 

پوستر همایش

© کلیه حقوق این وب سایت محفوظ می باشد .
طراحی و پیاده سازی شده توسط : همایش نگار ( ویرایش 10.0.6)